Klantenservice

Verzenden & bezorgen

  • Bezorgen

    Onze pakketten worden verzonden via PostNL en worden afgeleverd op het door u aangegeven bezorgadres. Mocht er niemand thuis zijn, zal de postbezorger in veel gevallen uw pakket aanbieden bij de buren. Als dit niet mogelijk is zal er de volgende dag nog een bezorgpoging plaatsvinden. Daarna gaat het pakket naar een PostNL afhaallocatie. U ontvangt hierover bericht.

  • Verzendkosten

    Verzenden is bij Bosmenshop.nl binnen Nederland, België en Duitsland altijd gratis. Voor verzending naar andere landen brengen wij extra kosten in rekening, deze verschillen per bestemming en zullen automatisch bij uw totale orderwaarde worden opgeteld.

  • Levertijd

    Wij proberen uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Ons streven is een bestelling die voor 15:00 bij ons binnen is dezelfde dag klaar te maken voor verzending. Soms moet een artikel uit één van onze filialen komen en kan de levertijd oplopen tot maximaal 3 werkdagen. Bestellingen die in het weekend worden gedaan, worden op dinsdag of woensdag bezorgd. Bestellingen buiten Nederland kunnen iets langer onderweg zijn. PostNL bezorgt op onderstaande tijden:

    Dinsdag t/m vrijdag 9:00 - 21:00
    Zaterdag 9:00 - 17:00

    Tijdens feestdagen kunnen de levertijden afwijken

  • Track & Trace

    Zodra uw bestelling verzonden is ontvangt u van ons een e-mail met een track & trace code. Met deze code kunt u de actuele status van uw pakket volgen op de website van PostNL.

Retouren & service

  • 14 dagen bedenktermijn

    Als u via Bos Men Shop kleding koopt heeft u 14 dagen de tijd om te kijken of het product aan uw eisen voldoet. Dat betekent dat u het gewoon kunt passen en beoordelen zoals u dat in de winkel ook zou doen, gedragen kleding kunt u niet meer terugsturen.

  • Retour sturen

    Is het artikel toch niet naar uw zin of is de maat niet goed, dan kunt u het heel makkelijk terugsturen. Volg de instructies op het bijgeleverde formulier, breng het pakket naar het dichtstbijzijnde postkantoor en frankeer uw zending. Na ontvangst zal uw retour zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, worden afgehandeld. Wij kunnen uw retour natuurlijk alleen in behandeling nemen wanneer de bestelling ongeschonden wordt teruggestuurd. Als u het retourfurmulier kwijt bent kunt u hier het modelformulier voor herroeping downloaden als PDF of Word bestand.

  • Service en retouren in onze winkels

    U kunt uw bestelling ook retour brengen of ruilen in één van onze winkels. Dit is gratis en u kunt direct samen met een medewerker naar een oplossing kijken. Als u uw aankoopbedrag retour wilt zal dit niet contant in de winkel worden uitgekeerd, maar worden teruggestort via de originele betaalmethode.

     

  • Ruilen

    Als de kleur per ongeluk toch tegenvalt of het artikel niet past, mag u het natuurlijk ook ruilen voor een ander artikel uit onze collectie. Volg hiervoor dezelfde stappen als bij het retour sturen en vul op het retourformulier de productcode en maat van het gewenste artikel in.
    TIP : Bel of mail alvast even welk artikel u als ruiling wilt ontvangen, zodat wij dit voor u kunnen reserveren.

  • Uitzonderingen

    De volgende artikelen kunt u alleen retour sturen in verzegelde verpakking:
    - Ondergoed
    - Onderbroeken
    - Onderhemden
    - Sokken

  • Klachten

    Als er buiten uw schuld om en bij normaal gebruik een defect aan uw artikel is ontstaan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Stuur een omschrijving van uw klacht onder vermelding van order en artikelnummer, liefst met één of meerdere foto's naar klantenservice@bosmenshop.nl. Wij zullen dan in overleg met u zo snel mogelijk een passende oplossing zien te vinden.

Betalen

  • iDEAL

    Ideal is de makkelijkste betaalmethode. U betaalt in uw eigen vertrouwde bankomgeving. Ideal werkt voor de volgende banken: Rabobank, ABN Amro, ASR Bank, Friesland Bank, ING, SNS Bank, SNS Regio Bank, Triodos Bank, van Lanschot bankiers en Knab Bank.

  • Credit cards

    We accepteren de volgende credit cards: Mastercard en Visa. Bij betaling vult u uw creditcardnummer, vervaldatum en CID/CVC code in. Deze code wordt gebruikt ter verificatie en vindt u meestal aan de achterzijde van uw creditcard. De gegevens worden naar uw creditcardmaatschappij verstuurd. Wanneer de transactie is geautoriseerd, ontvangt u hierover bericht. In veel gevallen wordt het bedrag aan het einde van de maand van uw rekening afgeschreven (raadpleeg voor meer informatie uw creditcardmaatschappij).

  • Paypal

    Paypal is een internationale online betaalservice waarbij u een account kunt openen met behulp van enkel een e-mailadres.

  • Bancontact / mrcash

    Bancontact / Mrcash zijn betaalplatformen van de Belgische banken waarmee online betalingen kunnen worden gedaan, vergelijkbaar met ideal.

Veelgestelde vragen

  • Hoeveel verzendkosten betaal ik?

    Bij Bos Men Shop betaalt u geen verzendkosten binnen Nederland en België. Voor verzending naar andere landen brengen wij extra kosten in rekening, deze verschillen per bestemming en zullen automatisch bij uw totale orderwaarde worden opgeteld.

  • Hoe snel wordt er geleverd?

    Wij proberen de leveringen zo snel mogelijk te verzenden. Ons streven is een bestelling die voor 15:00 binnen is dezelfde dag te verzenden. Normaal gesproken wordt de bestelling dan de volgende dag bezorgd. Soms moet een levering uit een ander filiaal komen en kan de levertijd oplopen naar maximaal 3 werkdagen. Bestellingen buiten Nederland kunnen één of enkele dagen langer onderweg zijn.

  • Word ik op de hoogte gehouden van de levertijden?

    U ontvangt een ‘track en trace code’ hiermee kunt u de geschatte levertijd volgen.

  • Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

    Alle leveringen vinden plaats met TNT Post. Zij bezorgen uw bestelling overdag op het door u aangegeven afleveradres. Mocht er niemand thuis zijn, zal de postbezorger in veel gevallen uw pakket aanbieden bij de buren. Als dit niet mogelijk is zal er de volgende dag nog een bezorgpoging plaatsvinden. Daarna gaat het pakket naar een PostNL afhaallocatie. U ontvangt hierover bericht.
    Tip: U kunt uw bestelling ook op uw werk laten afleveren, dan weet u zeker dat u het snel ontvangt.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

    Als er niemand thuis is wordt de bestelling de volgende dag nog een keer aangeboden. Indien er dan niemand aanwezig is kunt u de volgende dag uw bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres ontvangen

    Dat kan! Klik onder "uw gegevens" op "alternatief adres opgeven", hier vult u de juiste gegevens in.

  • Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

    U ontvangt een orderbevestiging en afhankelijk van uw betaalwijze een betalingsbevestiging. Zodra uw bestelling is ingepakt en verstuurd, ontvangt u een e-mail met een Track & Tracecode, hiermee kunt u de status van uw bestelling volgen.

  • Is de collectie op www.bosmenshop.nl gelijk aan die in de winkels?

    Niet alle artikelen die in de winkels aanwezig zijn staan ook op de webshop. We proberen natuurlijk wel zoveel mogelijk artikelen op de webshop te plaatsen.

  • Hoe plaats ik de bestelling?

    Plaats het product van uw keuze in de shoppingbag door op de knop "Plaats in shoppingbag" te klikken. Klik vervolgens op "Verder winkelen" om het assortiment verder te bekijken, op "Direct betalen" om af te rekenen of op "Naar shoppingbag" om uw bestelling te wijzigen. Heeft u alles wat u zoekt? Vul dan uw contact gegevens in en doorloop de stappen van betaling.

  • Kan mijn bestelling toch uitverkocht zijn?

    Het is mogelijk dat uw aankoop ook tegelijkertijd door een andere klant in de winkel wordt gekocht. We proberen dan hetzelfde product vanuit een ander filaal te verzenden of u krijgt uw geld terug.

  • Wat gebeurt er als een artikel wordt geannuleerd?

    Met de grootst mogelijke zorg monitoren wij voortdurend ons online assortiment. Voor de levering van uw bestelling zijn wij afhankelijk van meerdere factoren. Helaas kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat tijdens het verwerken van uw bestelling blijkt dat een product dat u besteld heeft, niet meer op voorraad is of niet aan de door ons gestelde kwaliteitseisen voldoet. In dit geval wordt het aankoopbedrag van het artikel aan u gecrediteerd.

  • Ik wil iets retourneren, wat moet ik doen?

    Volg de instructies op het retourformulier dat in de doos zit. Breng het pakje naar het dichtsbijzijnde postkantoor en frankeer het pakje. Zodra het pakje bij Bos Men Shop B.V. is ontvangen gaan we aan de slag met uw retour.

  • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

    De verantwoordelijkheid en de kosten van het retourzenden komen voor uw rekening, tenzij anders is overeengekomen (in geval van gebreken bijvoorbeeld). Wanneer u de bestelling ongefrankeerd retourneert, zijn wij genoodzaakt extra kosten à € 13,50 in rekening te brengen.

  • Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

    In onze algemene voorwaarden staat dat we uw retour maximaal 14 in behandeling mogen houden. In de praktijk proberen we alles natuurlijk veel sneller af te handelen. We streven ernaar uw geld binnen 3 werkdagen terug te betalen.

  • Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

    Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen! Mail naar klantenservice@bosmenshop.nl of bel naar Evert, 0113-217970.

  • Kan ik de webaankopen terugbrengen in de winkels?

    U kunt uw product ook retour brengen in één van onze winkels. De teams in de winkels hebben de bevoegheid om zo mogelijk direct samen met u een oplossing te zoeken. Bij sommige servicevragen kan het mogelijk zijn dat we informatie vragen bij de fabrikant of serviceafdeling. Het terugstorten van uw betaling is uitsluitend mogelijk via uw bankrekening of credit card. U krijgt uw geld dus niet direct contant retour in de winkel.

  • Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

    Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij u contact op te nemen met de klantenservice. Mail naar klantenservice@bosmenshop.nl.

  • Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

    U heeft het recht uw bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na 14 dagen. Houdt u bij het retourzenden met onderstaande rekening:

Voor vragen kun u Evert altijd bereiken via mail of telefoon (ma-t/m za: 9:00 t/m 17:30)