Zoeken

Ruilen & Retourneren


Wordt jouw vraag in de onderstaande FAQ niet beantwoord? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@bosmenshop.nl of 0113-217970.

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Dat is heel simpel. Klik op de onderstaande oranje knop. Vervolgens vul je jouw ordernummer en het e-maildres waar je deze order mee besteld hebt in. Nu komt jouw order tevoorschijn. Geef aan welke artikelen je terug wilt sturen en wat de reden hiervan is. Vervolgens kun je kiezen op welke manier je de retourzending wilt versturen. Je kunt de retour bijvoorbeeld thuis bij jou af laten halen, afgeven bij een bezorger of natuurlijk gewoon terugbrengen in een Bos Men Shop winkel. Afhankelijk van de door jou gekozen optie ontvang je nu het verzendlabel of een code waarmee je het pakket kunt versturen.

Meld hier jouw retour aan

Hoe kan ik mijn artikel ruilen?

Als u een artikel uit uw bestelling wilt ruilen, volgt u dezelfde stappen als bij het retour sturen en vult op het retourformulier de product code en maat van het gewenste artikel in. 

Via https://bosmenshop.returnista.nl/ kunt u de ruiling of retour terug sturen binnen Nederland.

TIP : Bel of mail alvast even, zodat wij dit artikel voor u kunnen reserveren.

Ik heb mijn bestelling gertourneerd. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Mocht u het retourformulier toch niet hebben ontvangen, dan kunt u via klantenservice@bosmenshop.nl het Europees modelformulier downloaden en gebruiken.

Wat is de retourtermijn?

Als u via Bos Men Shop kleding koopt heeft u 14 dagen de tijd om te kijken of het product aan uw eisen voldoet. U heeft vervolgens na melding, nog 14 dagen om de producten daadwerkelijk terug te sturen. U kunt ook meteen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, als u daarbij maar een mededeling voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt. Dat betekent dat u het gewoon kunt passen en beoordelen zoals u dat in de winkel ook zou doen. Wanneer u de kleding gedragen terugstuurt, zullen wij de waardevermindering die hierdoor is ontstaan bij u in rekening brengen.

Service en retourneren in onze winkels

U kunt uw bestelling ook retour brengen of ruilen in één van onze winkels. Dit is gratis en u kunt direct samen met een medewerker naar een oplossing kijken. Als u uw aankoopbedrag retour wilt zal dit niet contant in de winkel worden uitgekeerd, maar worden teruggestort via de originele betaalmethode.

Ruilen

Als de kleur per ongeluk toch tegenvalt of het artikel niet past, mag u het natuurlijk ook ruilen voor een ander artikel uit onze collectie. Volg hiervoor dezelfde stappen als bij het retour sturen en vul op het retourformulier de productcode en maat van het gewenste artikel in.

TIP : Bel of mail alvast even welk artikel u als ruiling wilt ontvangen, zodat wij dit voor u kunnen reserveren.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Wat nu?

Allereerst onze excuses, vervelend dat we een fout hebben gemaakt. U kunt contact opnemen met de klantenservice via 0113-217970 of via klantenservice@bosmenshop.nl voor een snelle afwikkeling. 

Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

Gratis retourneren binnen Nederland! Orders die wij naar het buitenland versturen kunnen niet gratis geretourneerd worden.


Is het artikel toch niet naar uw zin of is de maat niet goed, dan kunt u het heel makkelijk terugsturen. Graag de instructies op het bijgeleverde formulier volgen, breng het pakket naar de dichtstbijzijnde postkantoor of laat u retour ophalen door een vervoerder van ons. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die uw tot op dat moment heeft gedaan, inclusief standaard leveringskosten voor de heenzending, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wanneer u de bestelling ongefrankeerd retourneert, zijn wij genoodzaakt extra kosten a € 13,50 in rekening te brengen. Graag willen wij u vragen de artikelen in de originele verpakking te retourneren voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is. Voor de beoordeling van het product is het niet nodig om de kaartjes eraf te halen. Zorg er dus voor dat u de kaartjes er niet aftrekt. U dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de artikelen om te gaan. Mocht er schade in deze periode zijn ontstaan kunnen wij u aansprakelijk stellen voor de waardevermindering die hierdoor is ontstaan. Als u het retour formulier kwijt bent kunt u hier het modelformulier voor herroeping downloaden als PDF of Word bestand. U kunt ook het Europees modelformulier gebruiken.

U kunt de retourzending adresseren naar het onderstaande adres;

Bos Men Shop B.V.
t.a.v. Afdeling Retouren
Lange Vorststraat 56
4461 JR Goes

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunt u alleen retour sturen in verzegelde verpakking:

Ondergoed - Onderbroeken - Sokken

Klachten

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen met onze klantenservice. Stuur een omschrijving van uw klacht, indien het een artikel betreft graag onder vermelding van order en artikelnummer, en bij voorkeur met één of meerdere foto's naar klantenservice@bosmenshop.nl. Wij zullen dan in overleg met u zo snel mogelijk een passende oplossing zien te vinden. U krijgt van ons in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).